מה התנאים לרישיון עסק?

על מנת לפתוח עסק בישראל או בכל מדינה מערבית מתקדמת אחרת, על בעל העסק להוציא את כל האישורים הרלוונטיים אותו העסק צריך. כמובן שאישורים אלו אינם נוגעים לאישורי המס, האמורים להסדיר את אחוזי מס הכנסה וביטוח לאומי שעל כל בעל עסק לשלם אלא על אישורים המאשררים בחוק את העבודה שאותה מציע כל עסק. כמובן שישנם עסקים שאינם זקוקים לאישורים רבים בכדי להתחיל לעבוד, בין אם מדובר באומנים, עבודות הייטק שונות ועוד. אך עבור תחומים מסוימים קבלת רישיון עסק הינו דבר קריטי שכן מתן שירותים לציבור הרחב ללא אישור העסק, עלול להיחשב כעבירה על החוק ולגרור סנקציות וקנסות.

רישיון עסק הכרחי

כמו שציינו מעל ישנם מספר בעלי עסקים הזקוקים לרישיון עסק על מנת לפעול על פי חוק והם נעים החל מעיסוק בבריאות, מוצרי קוסמטיקה ועד אל רכב תחבורה ואפילו שמירה. כמובן שאל שירותים אלו מצטרפים גם מזון, פסולת ומים, נופש, ספורט, חקלאות ובעלי חיים. עסקים אלו אחראים בצורה ישירה על קבלת שירות שיכול לא רק להסב אושר או בקבלת שירות חיוני לאזרחים, אלא גם על בריאות הציבור. בין אם מדובר בהפעלה של מגרש כדורגל ללא אישורים המתאימים ועד לגידול לקוי של חיות למאכל אשר עלולים לפגוע בבריאותם של מקבלי השירות ובחלק מהמקרים גם של בעלי העסק והעובדים בו.

מה הם התנאים לרישיון עסק?

כל עסק נדרש לתנאים שונים וכמו שציינו מעל התנאים הללו עלולים להשתנות, לא רק באופי השירות אלא גם במיקום שלו, במיקום הפיזי ממנו נתקבל השירות ועוד מגוון תנאים. על כן חלק מהתנאים הללו כוללים בדיקה של היחידה לרישוי עסקים, עם מילוי כל הטפסים הרלוונטיים והגשת הבקשה ליחידה ועד אל אישור של גורמים שונים כמו משרד הבריאות או נציב הכבאות. קבלת אישורים אלו מתאפשרים בעמידה בתנאים סניטריים, תנאי בנייה, אופי המבנה ועוד לא מעט תנאים. רישיון לעסק יכול להיות זמני ויכול להיות קבוע שכן חלק מהרישיונות ניתנים על פי אופי העיסוק שלהם, כאשר חלק מהעסקים זקוקים גם לביקורת תקופתית או שמא נמצאו ליקויים בעת הביקורת וההיתר שנתקבל הינו זמני. לקריאה נוספת – https://netivey-hakama.co.il