מה ההבדל בין אהבה להתאהבות?

יש שני דברים שונים, אהבה והתאהבות. מה ההבדל ביניהם? ומה דומה ביניהם?

בגדול שני המונחים מדברים על אהבה, אותה מילה מיוחדת שמקושרת למונחים כמו, שמחה, תענוג, השפעה, צורך, מילוי וכו". ההבדל הוא שהתאהבות היא מקושרת יותר לרומנטיקה, כלומר ליחסים זוגיים בדרך כלל, בין גבר לאישה, בדרך כלל. זה גם יכול להיות ביחסים לא מונוגמיים, ולא בין 2 מינים שונים (להרחבה https://aspbasilicata.net/ ).

אהבה, יכולה להיות מיוחסת להנאה, תענוג: אני אוהב בשר, כלומר לאכול בשר , אני אוהב את מה שגורם לי אושר. באותו אופן אני אוהב את האחיינים שלי, את ההורים שלי וכו',

התאהבות, מדברת על שלב ראשוני בו אני מתאהב במישהו מחוצה לי, בדרך כלל בבת המין השני, הרגש שלי מוצף בתחושות אופוריה, רגש, תענוג וכו". בדרך כלל אומרים שהתאהבות נמשכת זמן מוגבל, בין זמן קצר, עד למקסימום שנתיים-לפי מה שאומרים המדענים.

אומרים שההתאהבות היא עוצמתית מידי לגוף שלנו ולמוח שלנו בשביל להימשך זמן רב, בשלב ההתאהבות מתפתחת אינטימיות וקרבה בין הצדדים, כדי שייווצרו התנאים לאמון, לזווג והעמדת צאצאים, בדרך כלל.

אהבה יכולה להיות יותר ארוכה ויציבה, היא יכולה להיות בן הורה לילד למשך עשרות רבות של שנים, והיא יותר מתונה ופחות קיצונית וניתנת לשימור לטווח זמן ארוך יותר מאשר התאהבות סוערת.

התאהבות נחשבת כילדותית יותר ואהבה נחשבת לבוגרת יותר, אהבה של אימא למשל לבן שלה, אהבה שהיא ללא תנאים. לעומת התאהבות של גבר באישה שיכולה להשתנות ולהתחלף בין רגע.

אהבה נחשבת לחוק העליון של הטבע, כל הטבע פועל בהרמוניה, באהבה בין היחיד אל השלם מחוצה לו, בעצם התכללות של היחיד בטבע השלם. אהבה היא הרמה שכל אחד צריך להגיע אליה, לאהוב את הזולת, כמו הכלל "ואהבת לרעך כמוך".

התאהבות היא תהליך שעוברים אולי בדרך לאהבה, היא שלב בדרך לאהבה, שלא תמיד מצליח, שממנו תגיע אהבה יותר שלמה, מלאה ובוגרת.

האהבה האמתית היא ניצחית, שלמה, אינסופית, אלוהים הוא אהבה, היא חוק הטבע