השוואת בתי השקעות אחרי הירידה של אלטשולר

בעשורים האחרונים ריביות הבנקים די נמוכות. נתון זה גרם ללא מעט ישראלים ואזרחים ברחבי העולם לחפש אחר אפיקי השקעה שונים כמו מניות, קרנות פנסיה למיניהן, נדל"ן ועוד מגוון רחב של השקעות שונות.
אפיקים אלו התפתחו במהלך אותן שנים, מה שגם הוביל לא מעט בתי השקעות להרחיב את יריעת ההשקעות שלהן. בישראל ישנם מעל ל13 בתי השקעות, כאשר במרביתן תוכלו למצוא מגוון רחב של סוגי השקעות שונות ומגוונות וביניהן גם פנסיות, ביטוחים ועוד. אבל יחד עם תקופת הקורונה נראה כי חלו לא מעט שינויים בעולם הפיננסי וההשקעות בכלל, ולאחר השוואת בתי השקעות קצרה מצאנו כמה נקודות מעניינות והבנה מה אכן השתנה.

מה היה עד היום?

אפיקי השקעות הפכו כבר לעולם ומלואו כאשר לא מעט ישראלים מוצאים לעצמם אפיק כזה או אחר.
אך התנודות השונות בשוק והשינויים המגוונים שעוברים עליו, החל מקורונה ועד לכניסה של בתי השקעות חדשים לשוק, תורמים לאותם שינויים לא פחות. בנוסף לכל אלו עד לשנים האחרונות אלטשולר שחם הקדימו את מרבית בתי ההשקעות בטווח שבין 3 עד 5 שנים, בענף קופות הגמל, סחר מניות וקרנות השתלמות.
בשנת 2021 בתי ההשקעות התרחבו, החל מקרנות רייט שתוכלו להשקיע בהן בבתי השקעות כמו כלל ועד לרכישת מניות עולמיות כמו של "טסלה", "פייסבוק" ועוד אפשרויות, שגם כן לקחו חלק בירידת קרנה של בית ההשקעות של אלטשולר.

אז מי מוביל?

בחודש מאי של שנת 2021 ירד בית ההשקעות אלטשולר שחם מהמקום הראשון בדירוג בתי ההשקעות, ירידה זו קרתה לאחר שנים רבות שאלטשולר ניצבו במקום הראשון בתשואה מצטברת לשלוש שנים.
את מקומה של אלטשולר תפסה "אקסלנס השתלמות לטווח הקצר", שמיד אחריה מצטרפת "כלל השתלמות".
עם זאת בחישוב של חמש שנים, אלטשולר עדיין מחזיקה במקום הראשון והיא מציינת תשואה מצטברת של מעל ל44% אחוזים במצטבר. אחת השחקניות המפתיעות לשנת 2020 היא "מור השתלמות מניות", שהצליחה לצבור תשואה של מעל ל40% בשנה האחרונה. בכל הקשור לענף קופות הגמל מצליחה אלטשולר שחם מצליחה לשמור על המקום הראשון, עם זאת בגילאים שמתחת לחמישים נראה כי היא מדורגת במקום החמישי.