שמורת טבע מכתש רמון

הנוף "הבראשיתי" המדברי, הנשקף משפת המכתש ועוטף אותו מכל עבר, עוצר נשימה ממש ומחזיר אותנו אלפי שנים לאחור. העוצמה המדברית והשלווה השורה בו מספקות חוויה כמעט רוחנית.

היווצרות המכתש

מכתש רמון נוצר בתהליך שנחשב לנדיר ביותר על פני כדור הארץ, ושנמשך כמה עשרות מליוני שנים. התהליך החל בעצם לפני כ-100 מליון שנים, עם הצפתו של הים את כל חלקי הארץ ששקעה תחת מימיו, ונמשך כמה עשרות מליוני שנים עם עזרה של תופעות גיאולוגיות שונות (התקמטות, הרמה).

נקודות תצפית אל הנוף

ממרכז המבקרים ע"ש אילן רמון, ניתן לצפות באופן נוח על המכתש.
במרכז המבקרים ניתן למצוא חדרים עם מיצגים טכנולוגיים וסרטים אודות אילן רמון ואודות המכתש והסביבה, וכמובן ניתן להשיג מידע על מסלולי טיול שונים באזור ברמות קושי שונות.
לאורך הטיילת – ממרכז המבקרים יוצאת טיילת אלברט, שביל מסודר ונוח הנמשך כמה מאות מטרים על שפת המכתש ולאורך כולו נשקף המכתש במלוא הדרו.
נקודת תצפית ייחודית נוספת נמצאת בסוף שביל המותאם לאופני שטח ולרכבי שטח בלבד. השביל מתחיל בחורשת קק"ל שבמצפה רמון, נמשך מספר ק"מ לאורך שפת המכתש ובסופו נקודת תצפית מדהימה על אזור ייחודי במכתש.

תצפית על מכתש רמון

בתוך המכתש

למרות החוויה האדירה שמספק הנוף הנשקף משפת המכתש, בכדי להרגיש את מלוא עוצמתו כדאי לרדת אל נבכיו ואל השבילים הפנימיים שבו.

במכתש ישנם שבילי הליכה במסלולים יפהפיים, מעיין המושך אליו בלילה את מגוון בעה"ח החיים באזור ואשר באים ליהנות ממימיו ומן הצמחייה הרבה שסביבו, ישנו שביל נוף המתאים לכלי רכב, ניתן להתרשם ולראות בבירור את שכבות הסלע השונות במצוקים וכמובן את החולות הצבעוניים.

השהייה במכתש במשך הלילה והשינה בו מותרת רק בחניונים המוסדרים.

היכן:
כביש 40, לפי שילוט הקיים בכניסה למצפה רמון
ב waze: מרכז המבקרים מכתש רמון

שעות פעילות:
בימים א'-ה' ושבת  8:00-17:00.
בימי שישי וערבי חג 8:00-16:00
בזמן שנוהג שעון חורף – השמורה נסגרת שעה אחת מוקדם יותר.

נגישות למבקרים עם מוגבלות: מלאה במרכז המבקרים ולטיילת אלברט