קמטים מתחת לעיניים – עלויות, סבל ואפשרויות

כל מי שמתעסק בקוסמטיקה יודע כמה התעסקות יש סביב קמטים וגם מילוי קמטים שמופיעים אצל נשים סביב העיניים. במידה רבה יותר מאשר עם עיבוי שפתיים. במיוחד כאשר נשים שמות לב לכך בפעם הראשונה. ולמרות שלרוב האנשים בגיל התיכון ומעלה יש קמטים כאלו במקומות שונים בגוף וזהו דבר טבעי לחלוטין בתהליך ההתבגרות שלנו כבני אדם, עדיין היחס אליהם לפעמים הוא כאל סוף העולם לפחות. אז נכון שאפשר לדבר על אידיאל היופי וכמה כולנו משועבדים לו ואולי נרחיב על כך פעם אחרת, הפעם ננסה לדבר על דרכים לטיפול בבעיה והעלויות שלהן.

בגדול אפשר לדון בארבע אפשרויות עיקריות: תכשירים קוסמטיים – משחות לפנים וקרמים המכילים חומצה הירואלינית באחוז גבוה, ויטמין סי ורטינול שיכולה להשיג שיפור במראה בצורה מיידית יחסית ועם השלכות לטווב הבינוני. מדובר יחסית בפתרון זול. בוטוקס – הזרקות בוטוקס מחליקות לחלוטין את העור לתקופה של שלושה עד ארבעה חודשים עם תוצאות שאפשר לראות כבר לאחר מספר ימים. טיפול במחטים זעירות – טיפול אצל רופאי עור לטובת החלקת העור. דורש סדרת טיפולים שבועיים עם כאב מינימלי אך מאפשר תוצאות המחזיקות לאורך זמן. טיפול בלייזר – קרני לייזר מסירות שכבות מסוימות בעור ומחדשות אותן ומביאות לעור חלק יותר, בהיר וללא קמטים. מדובר בהליך הכואב ביותר אבל האפקטיבי ביותר.

אם אתן הולכות על הפתרון הזול והכי פחות כואב כלומר על קרמים או תכשירי פנים שונים אז חשוב מאוד להקפיד שברכיבים של החומר שבו אתן עושות שימוש מופיעים החומרים הבאים: ויטמין סי, ויטמין סי מרכך את העור ומגן עליו מנזקים וגם מטשטש צלקות אקנה או סימנים שחורים. מדובר בחומר שגם מסייע במניעה וגם בטיפול בקמטים קיימים. חומר נוסף הוא רטינול – רטינול הוא המרכיב היחיד המסוגל להגדיל את ייצור הקלוגן ולעצור את השבירה שלו. מדובר בחומר שמשטה בגוף להאמין שהוא צעיר יותר ממה שהוא ולכן מחייב את התאים לעבוד חזק ומהר יותר כדי לייצר עור בוהק וללא קמטים. חומצה הילארונית – מדובר בחומר שעובד בצורה מיידית למדי ומחזיר את הלחות לעור ואת הברק. אך הוא פחות מוצלח בעבודה עם קמטים עמוקים.