ספרי קבלה: האמצעי שמוביל אותך לרוחניות

הרבה מסתורין אופף את ספרי הקבלה. מה לא נאמר עליהם – שמותר לקרוא בהם רק מגיל ארבעים, רק במערה, לאור עששית, לגברים בלבד או ליחידי סגולה בלבד. אבל כמו שכולנו רואים, החל מאמצע שנות התשעים הסכר נפרץ הספרים האלו הופכים מבוקשים ונגישים לכל, ולא רק בארץ אלא בכל העולם. ידוענים הוליוודיים כבר לומדים קבלה, רבבות אנשים בעולם מגיעים לכנסי ענק קבליים, אך נראה שלא כולם מבינים מה באמת כתוב בספרים העתיקים האלו. גייסנו את המרצים של קבלה לעם, להסבר מעמיק ומפורט בנושא.

שפת הקוד המיוחדת

כמו שמסבירים ספרים רבים שממלאים חנות ספרים אחת מדימה: העולם שלנו מהווה רק גרגר חול קטנטן מתוך כל המציאות הרוחנית השלמה. הממד האינסופי שמהווה את עיקר המציאות נקרא העולם הרוחני, ואלו שמרגישים אותו נקראים מקובלים. הרוחניות היא שורש, מקור וסיבה לכל מה שקורה בעולמנו.

מכאן שספרי הקבלה, שמספרים אך ורק על הרוחניות, עוסקים כל כולם במושגים שמופשטים מעולמנו. הם מדברים על אובייקטים, קשרים ופעולות שאינם מוגבלים במגבלות של זמן, תנועה ומקום האופייניות לעולם שלנו. אז איך ספרי הקבלה מספרים לנו על ממד שאנחנו בכלל לא רואים? דרך שפה מקודדת וייחודית שנקראת "שפת הענפים".

בשפה שבה משתמשים המקובלים בספריהם, נמצאות מילים מהעולם שלנו: זיווג, חיבוק, נשיקין, פרצופים, ספירות, עיגולים וקווים. אלו רק כמה דוגמאות. אבל המילים האלו רק שאולות מעולמנו, ובפועל מייצגות את הפעולות הרוחניות שקורות בעולמות הרוחניים, וממש לא כאן בעולם הזה.

אז מה הקשר בין העולם שלנו לרוחניות?

העולם שלנו הוא תוצאה מהרוחניות. העולם שאנו רואים וחיים הוא מעין השלכה, הקרנה, של התכונות הפנימיות שלנו. לדגמה, ככל שבפנימיות שלנו אנו מרגישים נפרדים מהסביבה, כך בעולם אנו נראה עולם מפורד שבו כולם שונאים ונדחים אחד מהשני. אבל ככל שאדם מפתח בתוכו תכונה של אהבה, חום ויחס פנימי של דאגה אמיתית לאחרים, כך הוא חווה עולם מלא באהבה והרמוניה. וזהו עולמם של המקובלים.

איך עוברים את השינוי הזה? קוראים בספרי הקבלה, עם הדרכה של מורה מקובל שיודע להסביר באופן מדויק ומתוך השגה רוחנית את הכתוב בהם ולהוביל את התלמידים לפתח בתוכם את תכונת האהבה ולהשיג את המציאות הרוחנית בעצמם. 

ואכן, רבבות התלמידים שמשתתפים בכנסי הקבלה של ארגון קבלה לעם בני ברוך העולמי ברחבי הגלובוס, מספרים על עוצמות רגשיות יוצאות דופן של אהבה, בטחון ושמחה שעוטפות את כולם מעל לפירוד ולשנאה שמאפיינים את העולם היומיומי הרגיל שכולנו מכירים.