סדנאות בישול בריא

היום כולם בוחרים לאכול בריא. כולנו מודעים לנזק העצום שיש לאוכל התעשייתי אליו התרגלנו ועד כמה תזונה נכונה יכולה לשמש לא רק מקור לכוח אלא גם אמצעי מרפא כמו רבות מהתרופות שאנו רוכשים. המודעות לאוכל בריא התפשטה במיוחד בישראל בה יש את אחוז הטבעונים הגדול ביותר בעולם ביחס לאוכלוסיה, גם הרבה צמחוניים או כאלו שנמצאים בדיאטת בשרים או בדיאטות שונות.

בעולם מהיר ותזזיתי אנו מרגישים נוח לקחת שליטה על מה שאנו מכניסים לפה, זאת לצד העלייה של הטרנד של תוכניות הבישול והאפייה הפכו את המדינה שלנו למעצמה קולינרית קטנה בה תוכלו למצוא מאכלים ומתכונים מכל העולם. מיני קוסמוס כאן בישראל וזה פשוט תענוג. אך לעיתים האוכל המיובא והתרבות המערבית או המזרחית מוחקות את הסגולות של הבישול הארץ ישראלי המקורי שהיה כאן במשך אלפי שנים.

ניתן למצוא מגוון רב של סדנאות בישול ואוכל בריא, כאלו המכוונות לצמחוניים וכאלו המיועדות לקהל הרחב, כמובן שתמצאו גם סדנאות על פסטה, פיצה ואפייה מסורתית למרות שלי באופן אישי גלוטן לא עושה טוב, יש רבים אחרים שנהנים עדיין ממאכלים אלו. כמו שיש רבים שעדיין מתענגים על מאכלי חלב. מה שעושה את חג שבועות לחג קטלני של שילוב לקטוז וגלוטן 🙂 איני חושבת שצריך להתנזר מכל הדברים או אפילו מחלקם אך בהחלט כדאי למצוא את קו האמצע שיאפשר לכם לאכול גם טעים וגם בריא, באופן שיספק לגוף שלכם כוח לרפא את עצמו ולהתחזק אל מול הסביבה החומצית והחיידקית שמתפתחות סביבנו.

בהקשר הזה ניתן למצוא היום ברשת בעברית אינסוף מתכונים לכל סוג דיאטה שהיא וגם בסופרמרקט ניתן למצוא את המרכיבים ההכרחיים להכנת אותם מתכונים.

אני מחלקת את הייעוץ הקולינרי למספר חלקיםיש את זה הפונה לעסקים,לחברות קייטרינגמסעדות ועוד במטרה לייצר מנות שאנשים יעופו עליהםמנות טעימות המשתלבות אחת עם השנייה לארוחה מדהימה וגם נראות טוב מאוד.היום כל בית קפה רוצה להציע תפריט איכותי הבנוי על חומרי גלם נוחים לעבודה ועם מתכונים ייחודיים המאפשרים גם להדריך את הצוות עליהם ולמכור אותם בקלותאך פרט לייעוץ הקולינרי המקצועי קיים גם ייעוץ קולינרי לאנשים פרטיים על בסיס ההעדפות האישיות שלהםהתקציב שלהםעד כמה הם אוכלים בבית או במסעדותעד כמה הם אוכלים פאסט פוד או אוכל בריא,הרגישויות האישיות שלהם לסוגי מזון שונים וכמובן העדפות הטעם שלהם.

ישנם שפים המתמקד רק בייעוץ מקצועי מהסוג הראשון אך אני נהנית לא פחות מייעוץ קולינרי לאנשים ומצאתי כי גם הסדנאות עוזרות מאוד בכךהקשר האינטמי מאפשר את חווית המגע הראשונית עם האוכלאת הבירור מה נכון עבורי ומה אינו ומציאת המתכונים שאותם ארצה לאמץ.

תחשבו על זה – כמה ארוחות כבר אתם צריכים לדעת להכיןהרי לא כל הארוחות אוכלים בבית מתוך 21 הארוחות שיש בשבועבנוסף נאמר שכל שבועיים אפשר לחזור אל התפריטים השבועיים מבלי שלאף אחד ממש ימאס מהם והנה יש לכם לכל היותר 40-50 מתכונים טעימים ומתאימים לכם שאתם צריכים להכיר.