כל מה שרצית לדעת על ניתוח אף

ניתוח אף הוא ניתוח שמטרתו לשנות את גודל או צורת האף, מרבית הניתוחים נעשים מסיבות קוסמטיות אך ישנם גם ניתוחים הנעשים מסיבות בריאותיות של שיפור הנשימה. ניתוח אף בישראל יעלה בממוצע בין אחד עשרה אלף שקלים לחמש עשרה אלף שקלים, סתם לשם השוואה – באנגליה המחיר הממוצע יהיה בין שבע עשרה אלף שקלים ועד שלושים אלף שקלים, יותר מניתוח חזה בישראל. מדובר בניתוח מורכב שאינו מבטיח תוצאות מובטחות ומכיל מספר לא מבוטל של סיכונים, עם זאת מדובר בניתוח פופולרי ולכן למנתחים רבים יש ניסיון משמעותי בתהליך והשלכותיו. זו הסיבה שלבחירת המנתח כמו גם לשיחת הייעוץ והתיאום ציפיות לפני הניתוח יש חשיבות רבה.

ישנן מדינות שבהן ישנם גופים ממשלתיים או אוביקטיבים המפקחים ורושמים את כלל המנתחים והמרפאות המורשות וכן יכולות להמליץ על אלו עם הניסיון הרב יותר כמו בפיקוח על החלפת שתלים. בישראל לצערנו לא קיים גוף כזה ולכן האדם יכול להסתמך רק על האינטרנט שהוא מקור מאוד בעייתי לקבלת מידע אמין ולא ניתן להתבסס על הפרסומים בו משום שחלקם הגדול ממומן על ידי גורמים מסחריים. מקור אחר הוא כמובן המלצות של חברים ובני משפחה מרוצים אך לעיתים בתהליכים קוסמטיים לחלק מהאנשים פחות נח לחלוק ולספר על מה שעברו או על בעיות שחוו בתהליך מסוג זה.

מה שבטוח הוא שהאחריות על בחירת המנתח היא לחלוטין בידיכם ולכן חשוב לברר בקפידה על ההכשרה והניסיון של המנתח המיועד, כמה ניתוחי אף הוא ביצע, באילו סיבוכים הם נתקלו בניתוחים מהסוג הזה – זו שאלה שכדאי לעלות בשיחת הייעוץ ולשאול לא באופן כללי אלא על מקרים ספציפיים שחווה המנתח איתו אתם מתייעצים, מה ההשלכות וטיפולי ההמשך במידה ומשהו משתבש ואפשר לבקש המלצות  של מטופלים מרוצים.

הניתוח מבוצע לרוב בהרדמה מלאה המאפשרת לבצע את הפעולות הנדרשות. בניתוח הקטנת האף מדובר על הסרת סחוס ועצם, בהגדלת אף הוספת סחוס מהאוזנים ועצם מהירכיים, מרפק או גולגולת במטרה לבנות את האף, במקרה של שינוי צורה מדובר בשבירת העצם וסידור מחדש של הסחוס וישנם מקרים של שינוי הזווית בין האף לשפה העליונה.