היתרון של מאגרי מידע על חברות וספקים

מאגרי מידע הפכו בשנים האחרונות נכס חשוב לחברות קטנות וגדולות, אלו יכולים להשפיע על מתן החלטות הרות גורל ויכולות להסתכם במיליארדי דולרים. עקב כך החלו חברות גם כאן בארץ לפנות משאבים על מנת לייצר לעצמם מאגרי מידע, לא רק על מנת לפתח מוצר חדש אלא גם על מנת לבדוק את החברות שמולם הם עובדים. לדוגמא – https://www.dbisrael.co.il/db-experts/articles/data_bases_27_01_2021/

אמינות ספקים

ככל שהעסק או החברה שלנו ילכו ויתפתחו כך מאגרי המידע שלנו יהיו בעלי משקל גדול יותר, הדבר הזה רלוונטי עבור הספקים שלנו, בין אם הם ספקים לכלים טכניים ובין אם הם ספקי מכונות שתייה. מאגר מידע על הספקים שלנו יכול לייצר לנו תמונה לרוב אנליטית שנוכל לקבל ממנה מידע חשוב, האם החברה שמספקת לנו את חומרי הגלם מוכרת בזול יותר לחברות אחרות? או האם תו התקן של החברה מספיק אמינים?  מעבר לכל אלו נוכל להבין גם איך לתעל את העסק שלנו בין על ידי החלפת ספק או התמקחות על מחירים קיימים.

תחרות

כאשר מדברים על מאגרי מידע בנוגע לחברות ישנן כמה רבדים שאפשר לראות בהם, הראשון שבהם הוא על מתחרים בענף. מישור זה יכול לעקוב אחר חברה שמאיימת לתפוס לכם נתח שוק, מידע מפורט יותר בנוגע למוצרים של החברות המתחרות ועוד. כל אלו יכולים לתת לכם פרספקטיבה נוגע לחברות בהן אתם מתחרים.

שיתופי פעולה

בנוסף לבחינת החברות שמולן אתם מתחרים תוכלו גם להשיג מידע מועיל ומעמיק בנוגע לחברות איתן תרצו לשתף פעולה, מעבר לכך תוכלו לבקש מאגרי מידע ספציפים לחברות בעלות פוטנציאל עסקי בינכם. מידע מהסוג הזה הינו חשוב כאשר תרצו להתמזג עם חברה אחרת, לבצע רכישה או כל שתפ אחר שתרצו לעשות.

חשיבות

למאגרי מידע מהסוג הזה כמו שאפשר להבין יש חשיבות רבה בימים אלו, לא פעם עסקאות יכולות להיכשל בעקבות מידע שהתקבל ולא פעם חברות יכולות למצוא נתחי שוק חדשים וחברות עם פוטנציאל עסקי עבורן. לכן חשוב לזכור כי מאגר מידע הוא חלק חשוב שרק הולך וגדל בשנים האחרונות ויש לשים עליו לא מעט דגש