הורות בחופש הגדול

בטח רבים מאיתנו ההורים לוקחים נשימה ארוכה לקראת החופשה המתקרבת. מה עושים עם הילדים? איך מעסיקים אותם? איך הם "יעסיקו" אותנו? איך עוברים את זה בשלום?! מה בעצם עומד בפנינו? כיצד ומהיכן להתחיל לתכנן? מה חשוב, מה תפל, מה יביא הנאה אמיתית ומשמעות? כיצד נצא לעבוד ונטפל בילדים ונדאג שיהיו בסביבה טובה?

כדי לגשת לעניין, מומלץ להכין לוח זמנים. יומי, שבועי וחודשי. כשהנער או הילד מתעורר בבוקר הוא יודע מה לפניו, ומה הוא עושה. כדאי לכלול בסדר היום הכרחיות כספורט ותזונה בריאה לאורך היום, כדי למנוע השמנה וחוסר פעילות גופנית. כמו כן, טיולים בטבע, רגליים, באופניים. לכל טיול כזה כדאי לשבת ולערוך הכנה משותפת, על המסלול, המיקום, האזור, מה מיוחד בו, מה אנו הולכים לראות ומה מעניין אותנו לחקור.

יש מוזיאונים מעניינים שניתן לבקר בהם ולקבל הסברים. גם הליכה לים או לבריכה יכולה להיות משמעותית אם מטרתה היא חיבור והנאה גם יחד. אפשר לקרוא משהו ביחד, לדבר על תופעה מסויימת שבכל פעם מישהו מבני המשפחה מבקש לדון בה, והאחרים משתפים מנסיונם. עיקר העבודה היא על הקשר.

בימינו הסמארטפונים תופסים מקום רחב ב"עיסוק" של הילדים. וישנה תעסוקה שנקראת "משחק" ועלולה להטעות אותנו ההורים. זה אינו משחק, אלא הילדים כמו זומבי יושבים על המסך, ואינם לומדים מזה דבר וחצי דבר, אלא רק הקשרים ביניהם הופכים להיות רופפים ושריר הקשר נחלש. תפקידנו כהורים להסביר ולכוון, לשוחח, לשתף, לתת תשומת לב ובעיקר דוגמה אישית. בכל. מומלץ וכדאי לשלב לימודים מעניינים וחקירה בנושאים שונים שמעניינים את הילדים ושאתם חושפים אותם אליהם.

אל תתפתו לאטרקציות מטורפות שאין בהם ממשיות. אלא זכותכם לבחון מה לספק ומה לא. זהו בדיוק תפקידכם. הקיץ הוא הזדמנות לקשר, לחיבור, ולחוויות שבמהלך השנה העיסוקים הרבים אינם מאפשרים.

חופשה נעימה