האם נגיף הפפילומה מסוכן לנשים?

נגיף הפפילומה הוא מבין אחד הנגיפים השכיחים ביותר למחלות מין, רק בישראל שלנו מאובחנות מידי שנה קרוב ל2000 נשים הנושאות את הנגיף ובארהב מאובחנים מדי שנה כמעט 80 אחוזים מהגברים והנשים הנושאים את הנגיף. לכן במשרד הבריאות החלו במבצע חיסונים החל מגיל 13 עד 15 דבר שנעשה בעוד מדינות רבות בעולם המערבי. החיסון ניתן כבר משנת 2015  גם לבנים וגם לבנות, והוא ניתן כחלק מסל החיסונים שמקבלים הילדים בבית ספר. כל זה על מנת לצמצם את התחלואה בנגיף ואת הסכנות שהוא עלול להביא איתו.

איך יודעים?

עד כה התגלו כמאתיים סוגים שונים של נגיף הפפילומה, שניים מהם נחשבים לסרטנים ושנים נחשבת לפחות מסוכנים. את הזנים הפחות מסוכנים נקראים 6 ו11 ואנחנו נזהה אותם על ידי הימצאותם של יבלות באזור הגרון, ערווה, פי הטבעת והנרתיק, והטיפול ביבלות  נעשה בדרכים שונות לרבות חנקן. אמנם הימצאות היבלות עוד לא אובחנה כמסוכנת, אך למרות זאת הופעת היבלות מצריכה בדיקת דם ובדיקה של רופא עור.

מסוכנות המחלה

אמנם רק זנים 16 ו18 נחשבים לאלימים מתוך 200 הזנים של נגיף הפפילומה ונחשבים לרוב כסרטנים, בעיקר באזור צוואר הרחם וסרטן. אך יחד עם זנים אלו של המחלה, ישנם עוד 12 זנים שעלולים גם להופיע בתור מוטציות סרטניות גם באזור הנרתיק, שחלות, לשון ועוד. כך שעם הימצאותן של יבלות באזורים שציינו קודם לכן, חשוב לבצע בדיקה גם אצל רופא עור וגם מעקב דמי על מנת לקבל תמונת מצב נכונה ומעקב שיכול לעזור ולצמצם את החששות.

 פפילומה נשים VS גברים

נגיף הפפילומה מסוכן לגברים ולנשים כמעט באותה מידה, סך הזנים המסוכנים שיש בקטגוריות נגיף הפפילומה ויכולת הדבקות של בני האדם בנגיף יכולה להיות לעיתים מסוכנת. לכן ברוב מדינות המערב כיום מתבצעים חיסונים עבור בני נוער החל מגילאי 13 עד 15, כל זה על מנת לעקוב את התפשטות המחלה ומיגור התחלואה הסרטנית שעלולה להגיע איתה. לכן בין אם גיליתם יבלת באחד מהאזורים שאותם ציינו או שמא את רק חוששים, קבעו בדיקה אצל רופא עור והסירו כל חשש..